Emberségről példát. Viharban

Mire az iskolához érek, már seprik az udvarról a cserepet, a javát nem is láttam. Tegnap viharban, sötétben sejtettük csak, mekkora a baj. Messziről látni, két hatalmas lyuk tátong a frissen átadott iskola tetején, szép új, rózsaszínű álom, mindannyiunké. Az utcáról már este összetakarították a cserepeket, a maradékot szedjük a lépcsőről. Nem aludtunk – mondjuk egymásnak.
Hallottad? Igen, már itt vagyok.
Lassan jönnek. Néznek fel, néznek rám. Nincs nagy baj, mondom. Bent minden rendben? Igen. Akkor jó, az a fontos. Nincs baj.
Mire telefonálnék, a munkások már rakják a cserepet az autóra.
Jól vannak? Jól, hála istennek. Minden rendben? Majdnem.
Nincs komoly baj, mondja apuka, kézenfogva hozza a kislányát. Néz fel, hümmög. Románul hümmög. Komolyan mondom, ez az iskola úszta meg a legjobban, mindet láttam, éjjel egyig terepen voltam. Jó, hogy nincs baj, mi szerencsések vagyunk. Elköszön. Pólója hátán a tűzoltóság felirata. Szerencsések vagyunk, mondom én is. Ő meg én vagyunk a mi.
Jól vagy? – kérdi egy kis tücsök. Én? – csodálkozom. Nem te - az iskola.
Odabenn gyűlnek, ülnek a szőnyegen, s most mindenkit meg kell hallgatni. A szemem sarkából látom, amint a tanító nénik ronggyal a kezükben rejtélyes vízfoltokat kergetnek. És akkor a szomszéd házának teteje...
Ma gyalog jöttünk. A miénket is. Majdnem, egy hajszálnyira, éppen akkor, szerencsére nem. Nem baj, az a fő, hogy.
Hallottad? Baleset volt. Kórházban vannak. Kik? A mieink.
Jól vagyok! És a nyuszim is jól van.
A lépcsőfordulóban még látni a tócsát. Végigjárom az osztályokat, mondom a nagyobbaknak, vigyázzanak a parkban, a kidőlt fák veszélyesek lehetnek. Igazgató néni, mi van a Híd utcán? És a kicsik? Jól vannak?
Mondom telefonon is, nincs nagy baj. Bár panaszkodunk viharkárainkról. Kicsit elérzékenyülve sajnálom az autómat, s mulatunk magunkon, hogy gyengéd szálak fűznek a járgányainkhoz. Neve van, csaj. Kölcsön  adom az enyémet, mondja.
Telefonál az építész, a biztosító, a tanfelügyelőség, a polgármesteri hivatal, láncfűrészeket hallok. És azt a fenyőt nem? Ma nem, holnap visszajövünk. Ma mindenki más hangon szólal meg. Nem baj, mondják. Sose mondják így. Doamne ajută. Egy helyről hárman hívnak, egy táblázatot kétfele diktálok, nincs internetünk. Néha működik a telefon. Kolléga jön, egy órával hamarabb menne haza: összeszedné az udvaráról a törmeléket.

Jól vagyunk. 
Fotó: Kerekes Gabriella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése